2. března 2008

Nechte mě se zasmát...

Odpůrci fašismu se postupně scházeli naproti plzeňské synagoze...

Bylo nás 500, viděla jsem spoustu známých tváří, i Šimon přišel. Jsem na sebe hrdá. Nakonec jsem se nebála, v jednotnosti je síla...

I Uncle Paya přišel podpořit...

V akci bylo zapojeno kolem tisíce policistů, strážníků a členů antikonfliktních týmů...

Celá akce se díky Emmě zpozdila o hodinu a půl, ani Albertovi se čekání nelíbilo...

Policisté začínají tvořit zdi, aby nedošlo ke střetu neonacistů s odpůrci fašišmu a rasismu...

Na obou stranách ulice byla vytvořena barikáda z policejních dodávek, přijela i dvě vodní děla a dva obrněné transportéry, bůh suď na čí ochranu...

Klatovská třída byla až k Sadům uzavřena, doprava byla odkloněna, nejezdily tramvaje...

Přišel signál, akce začala...

"Naši národní hrdinové" doprovázeni ochrankou - policijí - po obou stanách průvodu...

Desítky policejních vozů, jezdecká policie, psovodi, pěší... Celá armáda policistů v plné zbroji, neuvěřitelné...

Náměstí České republiky a všechy přístupové cesty k němu byly zataraseny řadami policistů...

Výrazu nedbejte, před odpůrci fašismu, hledájících cestu na náměstí, schovávali svá identifikační čísla... Ze strachu? Z čeho jiného...

Bylo nás hodně a byli jsme odhodláni dostat se k centru dění...

Nebylo však možné se tam dostat, náměstí bylo pečlivě obklíčeno. Co nás ještě více šokovalo, byl fakt, že taxi-policie rozvezla neonacisty autobusy zpět na nádraží. A to vše bylo placeno z peněz daňových poplatníků, akce za několik set tisíc korun...

Protestní pochod, který vedl Jiří "Metod" Kassl, byl ukončen opět před synagogou. "Prosti fašismu, proti rasismu," zaznělo naposledy společně s poděkováním primátorovi města Plzně, který se všemožně snažil pochodu neonacistů zabránit...

Akce byla u konce, lidé se rozcházeli zklamáni přístupem policie. Georgina z Vyvolených doprovázela pochod odpůrců a vše dokumentovala jako mnozí další...

Prozřela jsem, realita je krutá. Na čí straně policie tedy stojí?

Jsem zklamaná. Nechali se zbaběle zastrašit.

Díky Džovimu za doprovod :o)

5 komentářů:

Džína řekl(a)...

Dobrá řeč, dobrej report, Mambo. Já myslim, že se policie sama bojíj, takže se do žádné akce raději nepouští... Já sama se takovýmhle akcím vyhýbám obloukem. Jsem holt posera. :)

kaača řekl(a)...

no, já se jim taky ani nedivim, posedlost je krutá, ať už seš na tý "správný" nebo "špatný" straně..

Anonymní řekl(a)...

a já mam hovno (LOL) :D
příště řekni o doprovod mně! <3 :D

Mamba řekl(a)...

w.w.: A máš sílu? Smích :o)

Anonymní řekl(a)...

asi pozde ale prece.. natrefil jsem na tvuj report uplne nahodou.. je skvelej!! jsem presvedcenej ze lidi jako ty stim svynstvem muzou pohnout a timhle je splachnout do zumpy jen tak dale respekt Mambo
metod